Google+ ΦΑΚΕΣ ΣΟΥΠΑ!!! | Νόστιμες Συνταγές της Γωγώς

ΦΑΚΕΣ ΣΟΥΠΑ!!!

Συνταγή απο: Gwgoyla Nsg Κατηγορίες: | |
Σημερα το φαγακι μας ειναι φτωχικο,
αλλα πλουσιο σε σιδηρο,φωσφoρο,υδατανθρακες
πρωτεινες και βιταμινες Β.





Λιγα λογια για την φακη..               


Η φακή είναι αγγειόσπερμο, δικότυλο φυτό, που ανήκει στην οικογένεια των Κυαμοειδών και στην τάξη των Κυαμωδών. Καλλιεργείται δε για το μικρό ομώνυμο εδώδιμο σπόρο του, που είναι ένα από τα σημαντικότερα όσπρια.
Είναι ένα από τα πρώτα φυτά που ξεκίνησε να καλλιεργεί συστηματικά ο άνθρωπος.
Η φακή είναι ψυχανθές φυτό σε ό,τι αφορά την οικογένεια και ποώδες, ετήσιο και δικοτυλήδονο. Υπάγεται στην τάξη των Χεδρωπών. Υπάρχουν διάφορες ποικιλίες με διαφορετικού μεγέθους και χρώματος σπέρματα, όπως ξανθά, πράσινα και καστανά. Οι καρποί της κυκλοφορούν στο εμπόριο ως ξερά όσπρια. Καλλιεργείται από τα αρχαιότατα χρόνια (γύρω στο 2.000 π.Χ.).Η καλλιέργεια της φακής ήταν γνωστή στην αρχαία Αίγυπτο, ενώ Εβραίοι, Έλληνες και Ρωμαίοι την καλλιεργούσαν και την κατανάλωναν.
Στην Ελλάδα η φακή καλλιεργείται ευρέως σχεδόν σε όλα τα διαμερίσματα της χώρας αφού προσαρμόζεται σε πολλούς κλιματικούς τύπους. Τα σπόρια της είναι όσπριο με μεγάλη θρεπτική αξία πλούσια σε σίδηρο, φώσφορο, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και βιταμίνες Β. Τρώγονται κυρίως βραστές σαν σούπα η οποία ονομάζεται φακές, χρησιμοποιούνται σε διάφορες σαλάτες και σε πιάτα κρεατικών σαν γαρνιτούρα. Σε ζωοτροφές χρησιμοποιούνται οι βλαστοί, τα φύλλα και οι καρποί μετά από την συγκομιδή των σπόρων.




ΥΛΙΚΑ
250 γρ.φακες
2 μετρια ξερα κρεμμυδια
3-4 σκ.σκορδου
1 συσκευασια ντοματακια κονκασε η'αν εχουμε φρεσκιες τριμμενες ντοματες
1/2 συσκευασια ντοματοχυμο
3 φυλλα δαφνη
1 πρεζα ριγανη
Αλατι
Πιπερι
Ελαιολαδο


ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Καθαριζουμε τις φακες απο διαφορα "σκουπιδακια'πετρουλες ,σταρακι κ.λ.π τις πλενουμε καλα,


και τις βαζουμε στην κατσαρολα με νερο να παρουν
μερικες βρασεις,τις σουρωνουμε τις βαζουμε παλι στην κατσαρολα με ζεστο νερακι
και στην συνεχεια ριχνουμε το κρεμμυδι 
εγω το χοντροκοβω,το σκορδακι κομμενο σε λεπτες φετουλες,
τις ντοματες,
πιπερι,ριγανη, τα φυλλα δαφνης ,το λαδακι 
και τις αφηνουμε να σιγοβρασουν μεχρι να πηξουν,και
στο τελος ριχνουμε το αλατακι και σερβιρουμε στα πιατα μας,ριχνοντας
απο πανω λιγο ξυδακι.
Τις συνοδευουμε με κατι παστο,ελιτσες,κρεμμυδακι.
Εγω τις συνοδεψα με γαυρο μαρινατο τον οποιο εχω φτιαξει εγω,
και η συνταγη αν σας ενδιαφερει υπαρχει ηδη μεσα στο μπλογκ.
Καλη σας ορεξη!!!
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!

Δείτε Επίσης:



9 σχόλια:

Αγγελικη Ν είπε...

Γωγούλα, όμορφο φαγάκι που τακτικά το έχουμε στο τραπέζι μας! Τέλειο για το κρύο αλλά και το καλοκαίρι με φρέσκια ντοματούλα! Απαραίτητο συμπλήρωμα μια φέτα σπιτικό ψωμί!

gwgoyla είπε...

Καλημερα Αγγελικουλα,σιγουρα ειναι ομορφο φαγακι,και σιγουρα το καλοκαιρακι βαζουμε φρεσκιες ντοματουλες,δεν το εγραψα αυτο..οσο για το σπιτικο ψωμι εννοειται..σε ευχαριστω πολυ,καλο Σ/Κ να εχεις φιλια!!!

ΜΑΡΙΑ ΠΙΟΥΚΑ είπε...

Τέλειο φαγητό που το τρώει όλη η οικογένεια, υγιεινό και νόστιμο.
Γεια στα χέρια σου, πολύ ωραία παρουσίαση.
Καλό Σ/Κ

gwgoyla είπε...

Μαρακι καλημερα κι απο δω..σε ευχαριστω πολυ για το σχολιο σου,και και για την εγγραφη σου στο μπλογκ μου,να εισαι καλα,καλο Σ/Κ να εχεις.

KANTHAR0S είπε...

Οι φακές τα σπάνε. Θυμάμαι στον στρατό κάτι βουτυροπαιδάκια που δεν έτρωγαν τις φακές και πήγαινε ο Κάνθαρος και έτρωγε φακές μέχρι να τιγκάρει.

Dafni είπε...

Από τα πιο αγαπημένα μου όσπρια!!!
Και ξέρεις τι μου αρέσει πιο πολύ;;
Η ρίγανη που βάζεις στις φακές....την βάζω κι εγώ και σπάνια έχω δει συνταγή για φακές με τη ριγανούλα μέσα..
Καλό σου απόγευμα!!!

NIKOS είπε...

χαχαχα!!!Ωραιος ο kantharos!!!Θα συμφωνησω μαζί σου φίλε μου!!!Τα όσπρια γενικά είναι τα αγαπημένα μου!!!Και οι συγκεκριμένες φακές υπήρξαν τέλειες!!!

gwgoyla είπε...

Δαφνη μου καλως ορισες κα σε ευχαριστω πολυ που με τιμησες..η ριγανη πηγαινει πολυ στις φακες βεβαια με μετρο γιατι μετα θα πικριζουν οι φακες.
Καλο βραδυ!!!

Chris είπε...

Κι εγώ έτσι φτιάχνω τις φακές! Με ένα φύλλο δάφνη, λίγη ρίγανη. Η διαφορά μας είναι ότι βάζω μια κουταλιά της σούπας σπιτικό ξύδι να βράσει τα τελευταία 5 λεπτά.
Κάποιος φορές για αλλαγή, προσθέτω λίγο καρότο, λίγο σέλερυ και ελάχιστη πατάτα. :)

Ελα στην παρέα μας!!!

Follow on Bloglovin